wtorek, 31 stycznia 2017

Wyprawka dla kota

Wyprawka dla kota, czyli temat rzeka, który porwie prędzej czy później każdego nowego właściciela kota. W tym poście postaram się uporządkować trochę wiedzę z książek i poradników o kotach dotyczących właśnie wyprawki dla kota.
Dzisiaj przyszło do mnie właśnie takie oto zamówienie.

Tak więc zabieramy się za odpakowywanie.


Dobrze, skoro paczka jest już odpakowana możemy przejść do zawartości.
Pierwszą rzeczą, którą wybrałam przy zamawianiu był transporter. Ważne było aby miał metalową kratkę, ponieważ plastikową większy kot może wyłamać. Transporter, który wybrałam to Marchioro Clipper. Jest wykonany z dobrego plastiku, zatrzaski mocujące górę i dół są mocne, a jedocześnie w razie potrzeby nie ma problemów z ich zdjęciem. Znacznym plusem jest możliwość otwarcia górnej kratki. Zobaczymy co powie na niego Tauriel.



Kolejną rzeczą dużą i ważą jest kuweta. Ja według polecenia właścicielki hodowli, z której pochodzi Tauriel zakupiłam kuwetę Savic Nestor. Możliwość podniesienia klapy, bez otwierania całości ma ulatwiać codzienne sprzątanie. Mam wrażenie, że będzie się sprawdzać. Drzwiczki dla kota chodzą bardzo lekko i nie zacinają się. Ja dokupiłam również dwa zapasowe filtry węglowe.

Kolejna ważna rzecz związana z kuwetą to łopatka do żwirku.
No i oczywiście sam żwirek. Tutaj również z polecenia ponieważ kotka jest przyzwyczajona do tego żwirku. Jest to Benek Super CORNCat żwirek zbrylający.
Przenieśmy się teraz do kociej kuchni. Oczywiście kotka musi mieć swoje miski, są to te dwie niebieskie. Trzecia miska jest to trawa dla kota, ale nie wiem jeszcze kiedy zacznę ja hodować. Na razie po prostu sobie jest.
Trzeba również mieć co do tych misek włożyć. Ważne jest aby zapytać poprzedniego właściciela jaką karma karmił, aby kot nie przeżył szoku związanego, oczywiście poza zmiana otoczenia, ze zmiana karmy. W mim przypadku jest to mieszanka w stosunku 1:1 dwóch karm Concept for life Kitten i Meine Coon Adult.
Ostatnią rzeczą z tej paczki był zestaw kocich zabawek. Nie kupowałam więcej ponieważ zamierzam robić je sama.
Ostatnią rzeczą, którą kupiłam już w innym sklepie i która jeszcze nie dotarła jest drapak Dla kota niezbędny, aby nie musiał ostrzyć pazurów na meblach, które nie zawsze sie dobrze w tej roli sprawdzają. Drapak pokarzę i opiszę w osobnym poście 

Wiele osób może się zastanawiać dlaczego na tej liście nie znalazło się specjalne legowisko dla kotki. Już śpieszę z odpowiedzią. Zamierzam wykorzystać w tym celu karton wyściełany miękkim i ciepłym materiałem. Kota nie obchodzi ile wydaliśmy na miejsce do spania, ponieważ i tak sam je sobie wybierze i wcale nie koniecznie musi to być zakupiona przez nas kocia budka. Oprócz tego koty po prostu uwielbiają kartony i chowanie się w nich. 


Pytania związane z zakupem wyprawki, na  które warto znać odpowiedzi?
- Jak duży będzie kot, a co za tym idzie jak duże muszą być transporter i kuweta?
-To samo pytanie tyczy się wysokości drapaka? 
Ku mojemu ubolewaniu nigdzie w internecie nie ma odpowiedzi na pytanie jak długi jest kot tej, a tej rasy. Co mogłoby ułatwić sprawę.
-Jaką karmą karmi kota poprzedni właściciel?
-Do jakiego żwirku kot jest przyzwyczajony?

Na razie to chyba wszystko. Wiem, że temat nie został absolutnie wyczerpany, dlatego myślę że bedę go jeszcze powoli rozwijać już z pomocą i opiniami Tauriel. Do napisania niedługo.
~Agata






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz